בס"ד
איך כותבים פוסט?
כמעט מדי שבוע פונים אלי כמה מבעלי העסקים דכאן ומבקשים הדרכה: איך כותבים מאמר?
או: האם יש תבנית או מבנה מוגדרים עבור כתיבת פוסט, שיאפשרו לי לעבוד לפיהם?
אז לפני שאבטיח לכם שכתיבת מאמר תוכן שיווקי היא לא מדע גרעין,
ואתן לכם תבניות כתיבה אחדות שיקלו עליכם את המסע –
בואו ונעצור לדקת דומיה ונבדוק יחד למה כדאי לנו לכתוב מאמרים ולהעמיס עוד יותר על החיים העמוסים שלנו ממילא.
כתיבת מאמרים היא דרך לשמור על הרלוונטיות שלכם, ולהיות בקשר עם קהל הלקוחות שכבר הביע בכם אמון.
מאמרים מייצרים תנועה לעסק שלכם, נותנים תוכן וערך מוסף לאנשים שברשימת התפוצה שלכם,
ומעניינים לקוחות פוטנציאליים (מי זה שיודע כל כך הרבה על רכישת נדל"ן? שווה לשמוע ממנו עוד).
זה יוצר הכרות משמעותית ביניכם לבין הלקוח העתידי, הרבה מעבר לסתם פרסומת בחינמון.
זה ממתג אתכם כמומחים בתחום שאתם כותבים עליו. ואם אתם מומחים בתחום שלכם, כנראה יש לכם מה לומר – אז למה לא לכתוב? זה לא כזה סיפור.
עם תבניות הכתיבה שבהמשך תוכלו להוציא מעצמכם מאמר תוכן בחצי שעה מקסימום.
אז יאללה, הגיע הזמן לתכל'ס. איך כותבים מאמר?
קודם כל, חשבו על תת-נושא בתחום הידע שלכם שכדאי ללקוחות שלכם לדעת עליו קצת יותר.
את מעצבת גרפית ויכולה ללמד מנסיונך איך להביא לקוחות?
את מעצבת אתרים ויש לך מה לומר על איך בונים אתר תדמית נכון?
אתה בונה פרגולות ויכול לתת מידע ללקוח הלא מקצועי בנוגע לסוגי העץ השונים?
את שוזרת פרחים ויכולה ללמד איך בוחרים פרחים בהתאמה לעונה?
אחרי שהשלב הזה מאחוריכם – נשאר לכם לרכז את הידע שלכם בתוך אחת מן התבניות הפשוטות הבאות:
- שו"ת – שאלות ותשובות. תשובות ל-4-3 שאלות מרכזיות יכולות לתת תמונה טובה על הנושא שאתם עוסקים בו.
למשל, 'מהו קידום אתרים? למה אתה צריך קידום אתרים? איך לקדם את האתר שלך בצורה הטובה ביותר?'
- טיפים – אנשים ממש אוהבים טיפים, יש בהם משהו מיניאטורי ומושך.
הביאו מספר טיפים מתחום המומחיות שלכם. 5 טיפים טובים, שאתם מסבירים כל אחד מהם במשפטים אחדים.
"איך כותבים קורות חיים? 5 טיפים שיעזרו לכם לכתוב מסמך קורות חיים כמו גדולים."
3.רשימת הטעויות – טעויות שאנשים שלא מומחים לנושא כמוכם עושים.
כתבו רשימה של 5-3 טעויות שכיחות בתחום שלכם. בכל אחת מהן – הציגו את השגיאה, הסבירו למה היא שגיאה,
ולמדו את הקורא איך להמנע ממנה. רשימת הטעויות היא אחת מחוויות הכתיבה המושלמות. כמה כיף להצביע על טעויות של אחרים 😊.
אבל ברצינות, אנשים יעריכו את העובדה שעזרתם להם להמנע משגיאות מיותרות.
'חמש טעויות שאסור לכם לעשות בראיון עבודה!' ווששש! כבר הבטחתם לעצמכם התנפלות המונית של קוראים.
- תהליך, צעד אחר צעד – אתם לוקחים תוצאה מסוימת ומפרקים אותה לשלבים. למשל: "מיתוג העסק שלך ב-5 צעדים פשוטים."
או "איך בונים אסטרטגיית מייל מרקטינג צעד אחר צעד". וכמובן מוסיפים הסבר של מספר משפטים על כל אחד מהם.
וזהו. אתם מאחורי הכל!
נותר לכם להוסיף פסקת פתיחה שמספרת מה מחכה לכם במאמר, ועוד משפט שניים לסיכום, ולעלות לאוויר!
בהצלחה.