כמו שכתבתי במאמר הקודם,
הפעם נדבר על האופציה הרביעית,
שפותרת בצורה המושלמת ביותר את חווית ניהול אתר מרובה מוצרים עם מלאי מתעדכן.
כמו שרובכם חוות, אחת הבעיות המעיקות ביותר בניהול אתר חנות- זה ניהול מלאי.
הבעיה באה לידי ביטוי בעיקר כאשר מלבד חנות אינטרנטית יש לכם גם חנות פיזית שיושבת על אותו מלאי.
(הנושא קצת כבד- אבל בכל אופן ממליצה לכם לקרוא עד הסוף- כי בסוף המאמר יש עצה חינמית, מעשית וקלה ליישום שלא שווה לפספס)
אז מה הפתרון?
בנית אוטמציה המסנכרנת בין מערכת ניהול העסק לאתר.
איך זה עובד?
בונים מערכת של עדכון מוצרים שמסתנכרת גם עם האתר וגם עם מערכת ניהול החנות
מנהלים את כל המוצרים דרך מערכת זו היא שולחת נתונים ל-2 המערכות. וכן להפך .
ברגע שמעדכנים מוצר באתר או שנרכש מוצר באתר- הוא מעדכן את המערכת המרכזית – המערכת מורידה מוצר מהמלאי ושולחת עדכן למערכת ניהול החנות. וחוזר חלילה…
האוטומציה הזו פותרת גם את בעיית העלאת/עדכון מוצרים מרובים וגם את בעיית ניהול מלאי.
כי דרכה מנהלים את המוצרים בצורה קלה והיא כוללת גם סנכרון מלאי.
לפניכם תרשים שמסביר את התהליך.
נו, נשמע מושלם!
אכן כן, הבעיה היחידה שהמחיר של בנית מערכת כזו- יכול לעבור את ה- 10K.
לפעמים יש גם עלות חודשית עד כמה מאות שקלים של פתיחת API ע"י מערכת ניהול החנות (משתנה ממערכת למערכת).
הרבה פעמיים ההשקעה בהחלט הכרחית ומשתלמת.
מתי זה לא יפתור את הבעיה בצורה הרמטית?
- כשלקוח נמצא בחנות עם המוצר האחרון במלאי ועדין לא ערך חשבון, במערכת עדיין לא מעודכן שהמוצר אזל מהמלאי ובמקביל מתבצעת רכישה באתר של מוצר זה.
- כשמדובר בעסק שהמלאי שלו יושב על מלאי הספקים. מקובל מאוד בחנות של מוצרי חשמל.
במקרה זה הפתרון לא רלונטי.
וכאן אנחנו מגיעים לפתרון קטן, מעשי, שאני ממליצה לכל בעל אתר חנות לבצע, זה פתרון חינמי, אינו שולט על ניהול המלאי אבל פותר את סירבול ביטול החיוביים, וזיכויים במקרה שלאחר רכישה מתברר שהמוצר אזל מהמלאי
הפתרון הוא הגדרת חיוב מושהה (j5) בחברת הסליקה
מה משמעות הדבר?
ברגע שבוצעה עסקה באתר, החיוב לא מתבצע בפועל אלא מערכת הסליקה שומרת את הנתונים, ותופסת מסגרת אשראי ורק לאחר שבעל החנות עורך בדיקה שהמוצרים המוזמנים קיימים וניתן לבצע את העסקה- הוא מאשר אותה והחיוב מתבצע בפועל.
במקרה שהמוצר אזל מהמלאי הוא מבטל את החיוב המושהה ללא צורך לזכות את הלקוח- כלומר החיוב בכלל לא בוצע. ולכן אין צורך בזיכוי. ויש גם אפשרות לבצע חיוב חלקי במקרה שחלק מהמוצרים קיימים וחלק לא.
פשוט מאוד,
שלב א'– פונים לחברת האשראי דרכה אתם סולקים ומבקשים שיגדירו בחשבון שלכם חיוב מושהה-j5. (היה לי לקוח שעשו לו בעיות עד שהסכימו להגדיר לו את האופציה הזאת בד"כ זה עובר חלק ואני לא יודעת במה זה תלוי)
שלב ב'– נכנסים להגדרות הסליקה באתר ומגדירים שם: חיוב מושהה/ j5
אם אתן מסתבכות- פנו למפתח/בונה האתר שיגדיר לכם את ההגדרה הקטנה הזאת.
אני באופן אישי מנחה את הלקוחות שולי לדרוש חיוב מושהה ומגדירה להם את זה באתר כברירת מחדל.
מוזמנות לנסות…
יש לך אתר חנות? מעונינת לקבל עוד מאמרים והדרכות שיעזרו לך לנהל טוב יותר את האתר. כנסי עכשיו והרשמי.
יש לכם שאלות על המדור הנוכחי? נושאים נוספים שמענינים אתכם? בעיות שנפגשתם בהם ואתם מחפשים פתרון?
נשמח שתפנו אלינו במייל: office@kaminer-digital.co.il