שלום לכולם,
ברוך ה' הגענו לסיום סדרת המאמרים שלי !
התלבטתי רבות על הנושא לסיום, רציתי להתייחס לכמה נושאים שלא הספקתי לדון בהם – כמו נגישות אתרים, קידום אורגני ושיפור שעורי המרה. בסופו של דבר, החלטתי להתמקד בנושא:
מעקב אחר קמפיינים וקישורים לאתר באמצעות גוגל אנליטיקס.
רבות מכן מפרסמות את האתרים שלכן במקומות שונים, ורוצות לדעת:
- מאיפה הגיעו הגולשים לאתר?
- איזה ערוץ פרסום הכי יעיל?
- איזה קישור מוביל הכי הרבה תנועה (גם אם לא במסגרת קמפיין), כמו חתימת מייל או קישור שנתתם לקולגה
יש כלי קטן וממוקד שיכול לעזור לכל בעל אתר לדעת מאיפה נכנסו לאתר שלו.
במהלך המאמר הזה, אעלה שני מדריכים קצרים שמסבירים איך לבצע את שני השלבים החשובים במעקב אחר קמפיינים, פרסומים והפניות לאתר.
שלב א'- יצירת קישורי מעקב
כדי לעקוב אחר הקישורים ומקורות הכניסה לאתר נצטרך להוסיף לקישור פרמטרים של utm.
לא נלאה אתכם בהסברים מה פרוש המושג ואיך זה עובד רק נדריך אתכם בצורה פשוטה
שכדי להוסיף פרמטרים בצורה קלה ומהירה נכנסים לקישור הבא– ויוצרים קישור עם פרמטרים.
באמצעות הכלי הזה נוכל ליצור שורה ארוכה של קישורים שכולם מובילים לאותו עמוד אבל הפרמטרים שלהם שונים.
לכל פרסום, קמפיין, חתימת מייל וכד' – ניצור קישור אחר.
שלב ב' – מעקב אחר הקישורים בגוגל אנליטיקס
אחרי שהטמעתם את הקישורים שיצרתם ועבר זמן ולכאורה התבצעו כבר כניסות
הכנסו לחשבון שלכם בגוגל אנליטיקס (בתקוה שהאתר שלכם מחובר לאנליטיקס, אם לא כתבו לי במייל ואצור מדריך על חיבור האתר לגוגל אנליטקס)
שימו לב!
גוגל אנליטיקס הוא כלי רב עוצמה שמספק לכם תובנות חיוניות לגבי תנועת הגולשים באתר.
במסגרת זו נתתי לכם הצצה לאפשרות של קריאת נתונים ספציפית וממוקודת – קריאת הנתונים יכולה לשפר מאוד את הקמפיינים והאפקטיביות שלהם, אבל כדי להכיר את כל האופציות של גוגל אנליטיקס, ולהפיק ממנו את תועלת מקסימלית, מומלץ ללמוד אותו לעומק – ובד"כ עבור מעקב מקצועי נפנה לבעלי מקצוע שמתמחים בתחום.
מקווה שנהניתם מהמאמרים שלי לאורך התקופה. אני שמחה על על ההזדמנות שהיתה לי לחלוק את הידע שלי אתכם.
אבל אל דאגה! זה לא הסוף:)
אני ממשיכה לכתוב תוכן איכותי ופרקטי לבעלי אתרים. רוצים להמשיך לקבל ממני טיפים ועדכונים?
ברשימה, אשתף אתכם בידע ובתובנות נוספות שצברתי, ואתן לכם טיפים פרקטיים שתוכלו ליישם כבר היום כדי לשפר את ביצועי האתר שלכם.
להתראות בקרוב!
יש לכם שאלות על המדור הנוכחי? נושאים נוספים שמענינים אתכם? בעיות שנפגשתם בהם ואתם מחפשים פתרון?
נשמח שתפנו אלינו במייל: office@kaminer-digital.co.il ואנחנו נשתדל לענות בשמחה.