אין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני// שמחה מטודי
על נראות ומיתוג, ועיצוב חלון הראוה של העסק שלכם
לכל בעל עסק יש חלום כזה,
שהנראות של העסק שלו תהיה לא פחות מווווווואאאאוווו
שכולם יידעו ויבינו כמה העסק שלו שווה ומה יש לו להציע
שהוא ישדר מקצועיות ואמינות
ושהלקוח יראה בעיניים על מה הוא משלם ולמה זה כ"כ כדאי לו.
ובאמת אחד האתגרים הגדולים של כל בעל עסק הוא – להצליח להציג את ערכי העסק, ולשדר ללקוחות את מה שבאמת מיוחד בו.
אין אחד שלא חווה בחייו את תחושת ההחמצה והפספוס בעקבות שיפוט מוקדם שהגיע מרושם ראשוני לקוי:
"זה לא היה נראה לי.." "הבן אדם לא שידר מקצועיות.." וכל מיני מסקנות שאנחנו כבני אדם שבטבע מנתחים ושופטים ממהרים לקפוץ אליהם, לעיתים ממהרים מדי.
למה רושם ראשוני הוא קריטריון קריטי כל כך??
פעמים בודדות הרושם הראשוני אכן מעיד על הכלל, אך ברוב המקרים – הרושם הראשוני הוא לא מדויק.
זוהי תופעה של תדמית לקויה שמתקבעת אצלינו במוח ומשפיעה על החשיבה שלנו ועל קבלת ההחלטות,
הוא מכריע על המשכיותו של הקשר והמפגש הראשוני הזה יתקבע אצלנו.
כ100% ממה שאנחנו יודעים על מי שמולנו וגם המידע שנקבל במפגשים הבאים יושפע וייתפס אצלינו בהתאם למה שהתקבע ברושם הראשוני על העסק.
התופעה הזאת נקראת גם 'אפקט ההילה' ומשמעותו –
שההילה הזאת של הרושם הראשוני צובעת לנו את המסקנות לגבי האדם / בית העסק ומכלילה לנו כבר תכונות נלוות למסקנה הראשונית שלנו,
לדוג': כשאנחנו פוגשים פרסום בעיתון על עסק או שירות חדש – כל הידע שיש לנו על בית העסק או נותן השירות –
נמצא במודעה ממנה אנחנו גוזרים מסקנות אישית לגבי בית העסק האם הוא יוקרתי /מקצועי / בזארי / איכותי / חובבני וכדו'.
ומשם נגזר גם אפקט ההילה, למשל – אם העסק משדר יוקרה נסיק מכך שהוא גם אמין, איכותי ומקצועי וכו',
את המשך ההיכרות שלנו עם המקום אנחנו עושים כבר על בסיס ההיכרות הראשונית שלנו.
לצערנו, מחקרים מראים שרושם שלילי הרבה יותר קשה לתיקון מרושם חיובי.
אבל אני רוצה לנפץ לכם המיתוס הזה ולגלות לכם שאפשר לשנות רושם ראשוני.
איך??
שלחו מייל לk0556741006@gmail.com ותקבלו מדריך עם כל התשובות בפנים!