מכירים את זה שקניתם נעליים חדשות, אתם מגיעים לאירוע,
ושואלים אתכם – מאיפה זה? איפה קניתם?
ואז? מה קורה אז? יש 2 אופציות – או שאתם מקמטים את המצח, חושבים שניה, ו – נו, בחנות הפינתית ההיא, מכירים אותה? נו, איך קוראים לה? כן, ליד אור החיים, בדיוק. אז שם! או? שבלי לחשוב שניה אתם פולטים- בביג שוז! מה ההבדל כאן? למה יש חנויות שקוראים להן החנות ההיא, המכירה ההיא, הפינתית, ליד הכיכר, מאחורי הטמבור, מסביב לשביל, ויש את אלו שמיד נשלוף ונדע בדיוק איפה קנינו, וגם למה קנינו דווקא שם? במילה אחת פשוטה – תדמית! נו, באמת, מה זה משנה תדמית? העיקר שיש לקוחות ומכירות! אז זהו שלא! כשיש לכם תדמית טובה, מגיעים דווקא אליכם מתוך בחירה! כשיש לכם תדמית טובה, המכירות הרבה יותר קלות! כשיש לכם תדמית טובה, אתם יכולים להעלות מחירים בקלות, בלי לתת הסבר לאף אחד! (ואגב, אם כבר דיברנו, אנשים בוחרים לקנות או לקנות בגלל המחיר? מעניין אתכם לשמוע על זה ?תכתבו לי כאן,אם יהיה ביקוש אולי נדחוף את הנושא המרתק הזה באחד הפוסטים הבאים( השתכנענו? עוד לא? אז בואו נדבר שניה על סיפור אמיתי, נפתח קצת מאחורי הקלעים, רשת מעונות גדולה וותיקה מאד פנתה אלי ש-הרישום לא משהו, כמות הילדים קטנה משנה לשנה ו-מה אפשר לעשות? ישבנו לפגישה מסודרת, עברנו על נתונים, וגילינו שהבעיה היא פשוט – תדמית! המעונות מתפקדים ברמה גבוהה, עם צוות מעולה וותיק, יחס מדהים, ונותנים שירות מעולה. רק מה? נפתחו הרבה מתחרים חדשים באזור, והתדמית שלהם נהייתה קצת מיושנת, לא מתקדמת ולא מפותחת.
הצעתי להם תהליך REBRAND (-מיתוג מחדש), והלכנו על זה. אבל הם באמת האמינו לי מיד? לגמרי לא!
מיתוג ומעונות? מה הקשר?
עזבי, אמהות לא באמת רושמות את הילד למעון עם לוגו יפה!
היום, כמעט שנתיים אחרי, כשהם עם שלושה סניפים מלאים, הם מדברים אחרת!
רוצים לראות את השיתוף הצבעוני, המלא והמרתק? |
אז מספיק לדבר מסביב–
בואו ניגש לעיקר!
איך באמת יוצרים אותה, את התדמית שאליה אנחנו שואפים?
השילוב של אסטרטגיית מותג מדויקת, מיתוג מושלם,
שפה עיצובית זכירה (שעובדת עם ספר מותג אמיתי), הם אלו שיוצרים את התדמית הגבוהה! ואמרנו שאנחנו מדברים תכלס, אז מה נעשה עכשיו כדי להגיע לשם?
דבר ראשון, קחו עכשיו דף ועט, ותתחילו לשרטט חזון!
חזון מאקרו, תחשבו בגדול, בענק, בלי חסמים – איך אתם רוצים להראות עוד עשר שנים? מה היקף העסק? מה הרווח? מה התדמית?
בואו ניגש לעיקר!
איך באמת יוצרים אותה, את התדמית שאליה אנחנו שואפים?
השילוב של אסטרטגיית מותג מדויקת, מיתוג מושלם,
שפה עיצובית זכירה (שעובדת עם ספר מותג אמיתי), הם אלו שיוצרים את התדמית הגבוהה! ואמרנו שאנחנו מדברים תכלס, אז מה נעשה עכשיו כדי להגיע לשם?
דבר ראשון, קחו עכשיו דף ועט, ותתחילו לשרטט חזון!
חזון מאקרו, תחשבו בגדול, בענק, בלי חסמים – איך אתם רוצים להראות עוד עשר שנים? מה היקף העסק? מה הרווח? מה התדמית?
(לדוג – 4 סניפים, עם רווח נטו של 180,000 לחודש, ושלא יהיה אדם ברחוב שלא ידע מי אנחנו)
כתבתם? היעד ברור לכם? עשיתם כבר הרבה מאד מהדרך! עכשיו נשאר לכם רק לשאול את עצמכם –
איך מגיעים מהנקודה הנוכחית שאנחנו נמצאים בה, לנקודת היעד?
(הרי אם נמשיך לעשות מה שעשינו עד היום, זה ימשיך לקחת אותנו לאיפה שהגענו עד היום, כן(?
איזה פעולה אנחנו צריכים לעשות עכשיו כדי להגיע לשם! אז מה נקודת המוצא שלכם, ומה היעד בעוד עשור?
כתבתם? היעד ברור לכם? עשיתם כבר הרבה מאד מהדרך! עכשיו נשאר לכם רק לשאול את עצמכם –
איך מגיעים מהנקודה הנוכחית שאנחנו נמצאים בה, לנקודת היעד?
(הרי אם נמשיך לעשות מה שעשינו עד היום, זה ימשיך לקחת אותנו לאיפה שהגענו עד היום, כן(?
איזה פעולה אנחנו צריכים לעשות עכשיו כדי להגיע לשם! אז מה נקודת המוצא שלכם, ומה היעד בעוד עשור?
תשלחו לי לכאן לראות