בס"ד
"למה שישלמו לי?"
"אם אני אעלה את המחיר – מי יבוא אלי"?
מכירים את ההתחבטויות האלה? מזדהים עם התחושות?
בד"'כ הם מגיעים אחרי אספקת שירות או מוצר שהלקוח כל כך נתרם ממנו ולא יודע לכמת ולהעריך נכון את המחיר שניתן לו,
ואתם כנותני שירות הרגשתם שעבדתם (כמעט) ללא תמורה.
לכל בעל עסק עוברים התסריטים האלה בראש. ובסה"כ אלו תחושות מוצדקות.
ולמה?
כי לעסק יש הגדרות ומרכיבים וכל עוד אנחנו לא מודעים להם
ואנחנו חושבים בטעות שאנחנו פתחנו מחלקת התנדבות לרוב על החשבון האישי, הבית והילדים…המחשבות הללו ימשיכו לרדוף אותנו.
עסק יציב מורכב מ:
1. מימוש עצמי
2. שליחות
3. ו… כסף!
הרשו לי להרחיב:
מימוש עצמי – כאשר יש לכם תחביב נניח צילום ואתם מצלמים לעיתים קרובות את המשפחה הקרובה, החברים,
השכנים בד"כ ללא גמול בכלל או תשלום זעום שלא משקף את העבודה אלא כאות הוקרה אתם בעצם מנהלים גמ"ח.
גמ"ח צילום שהתגמול העיקרי עבורו הוא הסיפוק והמימוש העצמי.
מימוש עצמי + שליחות – כאשר לוקחים את גמ"ח הצילום לליגה הבאה,
ומקבלים החלטה ש24 שעות ביממה הם פרק זמן מאוד מוגבל לצלם כלכך הרבה אירועים ללא תשלום
אז מרחיבים את השירותים לארגון שמממן תמונות לאירועים במחיר הקרן –
הווה אומר התקדמות מגמ"ח קטן שהתגמול העיקרי עבורו הוא סיפוק של מימוש עצמי אל מלכ"ר –
מוסד ללא כוונות רווח יש כאן גם את תחושת המימוש העצמי וגם שליחות הנה אנחנו מצליחים לספק תמונות איכותיות לאירועים במחיר קרן.
מימוש עצמי + שליחות+ כסף – ברגע שאנחנו מכניסים את הכסף לתמונה,
אנחנו מביאים לידי ביטוי גם את המימוש העצמי – הנאה מהעבודה גם את תחושת השליחות – מוטיבציה לפרסם😊 וכמובן את אלמנט הרווח
ואז זה נחשב לעסק – עסק מיסודו נוצר על מנת להרוויח.
וצריך לוודא שהאלמנט הזה אכן קיים אחרת אתם משתייכים לאחת מ2 הקטגוריות השניות.
הערה חשובה: גמ"ח – זהו אחד העמודים שהעולם עומד אליהם אך חשוב לשים לב האם לשם מטרה זו פתחתי את העסק??
טיפ לבעלי העסקים הרציניים מביננו – תכניסו מספיק כסף כדי שתוכלו להפריש ממנו לגמ"ח
ברכה והצלחה.
נחמה פוקס, מנווטים לעסק מצליח.
מדריך 3 הכלים להשארת העסק במצב הצלחה תמידי