איך להפוך את עצמך לאוטוריטה – חלק ב'
אורית ג'ושוע, כתיבת ספרי אוטוריטה
מסופר על נזיר שהתבודד שבע שנים בבקתה בראש ההר.
ביום שהיה אמור לרדת אל הכפר נאספו כל התושבים לשמוע את דברי החכמה שהוא זיקק עבורם.
הנזיר ירד לאטו בשביל, נעמד מול ההמון המצפה, פתח את פיו ואמר: החיים הם כמו אבוקדו.
האנשים הביטו זה על זה בחוסר הבנה,
כמו אבוקדו? מה? למה? איך? ואחד מהם פנה אל הנזיר בהכנעה ושאל:
האם תואיל בטובך אדוני להסביר לנו מדוע?
חשב הנזיר מעט, גרד את ראשו במבוכה, ואז השיב: טוב, אז לא…
להיות אוטוריטה זה לזכות באמון טבעי.
אנשים נותנים לך קרדיט לפני שהתחלת לפתוח את הפה.
כשאתה נתפס כסמכות, אתה מקבל קרדיט 'על עיוור'.
כעת אתה רק צריך להצדיק את האמון הזה ולהציע שרות מנצח,
שישאיר את האנשים אצלך ולא יחזיר אותם מאוכזבים לבתיהם שבכפר.
כשאתה אוטוריטה מוכרת,
היכולת שלך לתפוס את תשומת לבם של אנשים היא בלתי ניתנת למדידה.
חשוב על מנהיגים ומומחים – סוגי האנשים שמושכים קהל בכל פעם שיש להם מה לומר.
כשקורה משהו בסדר גודל, הם הכתובת הטבעית לקבל ממנה תשובות או חוות דעת.
כשצריך מומחים עבור פרויקט לאומי, מגייסים אותם בלי שום חקר שוק.
כשמפיקים ארוע ענק, כמובן מאליו הם מתבקשים להרצות או להנחות את הערב.
כשאתה אוטוריטה, אתה לא מתקשה למשוך תשומת לב.
אנשים לא שואלים את עצמם, מה פתאום שאבזבז עליו את הזמן?
אנשים נעצרים מיד להקשיב למה שיש לך לומר.
אנחנו מחפשים מישהו שיודע, שיגיד לנו מה לעשות,
שיידע עוד לפנינו מה אנחנו צריכים לעשות. שיחכה לנו בצומת ויגיד לנו לאן ללכת מכאן.
כשאתה אוטוריטה, האמון של הקהל נתון לך מראש.
הלקוחות שלך מניחים שאם קיבלת את אישור הציבור, כנראה יש מאחוריך קילומטראז' של עשייה.
אנשים מפסיקים לשאול אם אתה שווה את הזמן ואת תשומת הלב והאמון שלהם.
הם כאילו מדלגים על כל זה ועוברים ישר לשאלה החשובה:
האם יש לך מה למכור לי? האם המוצר או השרות שלך יפתרו את הבעיה שלי?
וכשאתה אוטוריטה, התשובה הרבה יותר קלה.
זה אומר שהלידים זורמים אליך באופן טבעי,
ושנשאר לך רק לבדוק עם הלקוח שלך אם השרות שלך מתאים או לא מתאים לו.
זה היופי של להיות אוטוריטה.
לעתים קרובות, בין אם הלקוח שלך יוצר קשר ישיר או מבצע רכישה באתר,
הבעיה שלך היא לא לשכנע את הלקוח: הוא כבר החליט.
אתה רק צריך להבטיח שהעסקה הזו נכונה עבור שניכם.
אתה לא צריך להוציא את הגרון שלך בשכנוע,
אתה לא צריך להתמקח עם הלקוח כאחרון הרוכלים בשוק,
אתה לא צריך לנצל טקטיקות שיווק ולעקוף התנגדויות.
אתה גם לא צריך לשים על השלחן את כל התעודות והתארים שעושים אותך מאן דאמר.
כל זה מאחוריך בלי שום מאמץ.
אתה רק בא ושואל את הלקוח שלך:
אז מה בדיוק אתה צריך ואיך אני יכול לעזור לך?
ככה פשוט.
2 תגובות
את לא מסבירה פה איך להפוך לאוטוריטה
אלא רק את מה שכולנו יודעים על האוטוריטות שסביבינו.
בע"ה יעלו מאמרי המשך, מבטיחה שתקבלי תשובה.