בס"ד
לוגו – הפנים היפות של העסק
מה שצריך לדעת לפני תהליך מיתוג/ טובי כהן
לא פעם שואלת אותי בעלת עסק: האם הלוגו שלי נכון? האם הוא משדר את העסק שלי?
אנחנו יודעים שלוגו הוא לא רק סמל יפה או מעניין.
לוגו הוא התמצית של העסק שלכם.
סמל קטן שמספר ללקוח ללא מילים מי אתם ומה הערך שאתם נותנים לו.
מיתוג נכון הוא מקפצה אדירה לעסק שלכם.
וכשעושים אותו נכון, התהליך עצמו הוא חוויה.
אז איך נדע אם הלוגו שלנו אכן עושה את העבודה?
ללוגו טוב שלושה מאפיינים חשובים:
1. מתאים לעסק-
דבר ראשון – לקוח שרואה את הלוגו שלכם צריך להבין מיד מה העיסוק שלכם .
זה צריך להיות ברור, כך שכל אחד יבין מיד מה אתם עושים, כאן לא המקום לחידות.
2. ייחודי-
בעולמנו המוצף, כשמכל תחום יש הרבה נותני שרות, הטעות הכי גדולה היא לעצב מותג דומה למתחרה.
חייבים ליצור בידול,להבין מה ה DNA-שלך ומה הערך המוסף של העסק שלך,
מה יש בו שאין בעסקים דומים.לכל אחד יש ייחודיות, צריך רק לגלות אותה.
ולכן, מיתוג נכון מתחיל בעבודת מחקר ובאסטרטגיה עמוקה להוציא את החלק הכי חזק שלך ולבטא אותו.
3. זכיר-
אם תהיה ייחודי, תהיה זכיר
אנחנו זוכרים יותר טוב ויזואלית.
לוגו חזק הוא לוגו שהקהל מזהה מיד למי הוא שייך.
כולנו מזהים בקלות את הסגול הדומיננטי של סלקום, את השיבולת של אסם ואת הכוכב האדום של עזר מציון.
כשהלוגו מינימלי, מתאים בול וייחודי, זוכרים אותו יותר.
על מה עוד לא דיברנו?
על הסלוגן.
סלוגן הוא חלק בלתי נפרד מהלוגו.
הוא השורה המסבירה בקצרצרה את התמצית של העסק, את הערך המרכזי שלו.
אל תוותרו עליו.
לוגו מדויק וסלוגן קליט הם הפנים היפות של העסק שלכם.
אז אם אתם חושבים להתחיל תהליך מיתוג,
מאחלת לכם המון הצלחה והנאה.
כשעושים את זה נכון, זו חוויה. ומקפצה אדירה לעסק .
בהצלחה,
טובי.